א. חזון ברור ומחייב: בין אם אתה מנהל עסק שמונה 200 איש או 2,000 איש, חשוב שתחזיק בחזון שהוא ברור, מושך ומחייב ובעיקר ידוע ומוכר לכל עובדי הארגון. חשוב שהחזון יציג את מטרות העסק ואת הדרך להשגתן. במיוחד בתקופות המוגדרות כמצבים סוערים והמאופיינים בשינויים תכופים, יהיה כל עובד את הביטחון בכיוונים ברורים שיסייעו להם להיות יצרניים וממוקדים בפעולות הנדרשות.
ב. צוות של שחקני הליגה הלאומית: הצלחת הארגון תלויה במישרין באיכות האנשים המרכיבים אותו. בארגונים רבים תמצא את האמרה: האנשים שלנו הם הרכוש היקר ביותר של הארגון", אך רק מעטים הטמיעו מערכת המבטיחה שכישרונות ניהול טובים יהפכו ליתרון אסטרטגי עיקרי.
ג. תקשורת בריאה ועוצמתית: הייה שקוף. ידע הוא כוח וככל שהמידע יהפוך לנחלת כלל העובדים, כך יגדל כוחם. זהו הבסיס שעליו הם יכולים לבנות את ההצלחה הנדרשת להם ולארגונם.
ד. תרבות הדחיפות: לא מדובר כאן במהירות מטורפת וחסרת בקרה. המטרה היא: "מהירות + תוצאות". אתה תרצה שכל אחד בארגון יחוש תחושה של דחיפות משולבת עם בהירות המיקוד. הדבר חייב לבוא לידי ביטוי בקביעת סדר עדיפויות נכון שלו הם זקוקים לצורת התמקדות והטמעה. זכור את אמרתו של Parkinson: "העבודה נמשכת על פי הזמן שנועד לביצועה", או במלים אחרות לעבודה שהוקצו יומיים לביצועה, היא אכן תמשך יומיים גם אם בפועל ניתן היה לסיימה בשעתיים.
ה. ביצוע תוך כדי משמעת: לארגונים רבים יש שאיפות גבוהות אך למעשה הם רק כ-10% מהם יכולים להפעיל בפועל את סדר העדיפויות האסטרטגי בצורה יסודית וממושמעת. הסיבה העיקרית לכך היא חוסר חזון ברור וחלוקת עבודה לא מתאימה.
ו. התמקדות קיצונית בלקוח: בסופו של יום האדם היחיד שדעתו ובקורתו אכן חשובים הוא הלקוח. רק ארגון הזוכה באמון הלקוח ובקולו הוא הארגון המחזיק בשוק.